Thursday, December 14, 2017

Looking Forward

 
Looking Forward.
Three months have passed since i moved to Milan and I finally understand my position better. 
They have been long, emotional, difficult months, full of tears of happiness, nostalgia and even fear. 
Radical changes always frighten you, but when you really need them, you're ready to upset your way. It's not simple, it's not fast, it's not safe. 
Living in a big city and have the fear of not finding the right job, not loving the city, of not being able to live well or to reach the end of the month, of wanting to go home because it is easier and more comfortable, etc. 
They are all fears that those who have moved "to adventure" know perfectly. 
I must admit that I was so lucky because I found good friends, honest and with whom I can fully be myself. 
Also I have great childhood friends who have been living here for several years, even their support has been fundamental to overcome my first devastating blackouts. 
But in life, if you are seriously motivated and determined, go always ahead. 
I can talk about it peacefully only now that I have clearer ideas, I found a job that satisfies me and makes me happy and my life seems to be on the right track finally. 
Milan is a city that loves or hates and every day I always fall in love a little bit more (except the cold that I'm still not used to).  
I always thought of myself as a big city life animal and today I can confirm it, the frenzy, the speed, the trains, the metro, the lights, the skyscrapers and everything else, emanating a unique and powerful energy that makes me feel so alive. 
It's been three months already...and now my first Christmas in Milan is approaching.

Sono trascorsi tre mesi dal mio trasferimento a Milano e finalmente riesco a capire meglio la mia posizione.
Sono stati mesi lunghi, emozionanti, difficili, pieni di lacrime di felicità, di nostalgia e anche di paura.
I cambiamenti radicali spaventano sempre ma quando ne hai realmente bisogno sei pronto a stravolgere la tua via. Non è semplice, non è veloce, non è sicuro.
Catapultarsi in una grande metropoli ed avere la paura di non trovare il lavoro giusto, di non amare la città, di non riuscire a vivere bene o ad arrivare a fine mese, di voler tornare a casa perchè è più facile e comodo, ecc...sono tutte paure che, chi si è trasferito "all'avventura" conosce perfettamente.
Devo ammettere che ho avuto tanta fortuna perchè ho trovato amici validi, sinceri e con i quali riesco ad essere pienamente me stesso.
Inoltre ho dei grandi amici d'infanzia che abitano qui da diversi anni, anche il loro sostegno è stato fondamentale per superare i miei primi devastanti blackout.
Ma nella vita, se sei seriamente motivato e determinato, vai avanti.
Riesco a parlarne serenamente soltanto adesso che ho le idee più chiare, ho trovato un lavoro che mi appaga e mi rende felice e la mia vita mi sembra essere sul binario giusto finalmente.
Milano è una citta che si ama o si odia ed io giornalmente mi innamoro sempre un po di più (eccetto il freddo al quale ancora non sono abituato).
Ho sempre pensato di me che fossi un animale da metropoli e oggi ve lo posso confermare, la frenesia, la velocità, i treni, la metro, le luci, i grattacieli e tutto il resto, sprigionano un'energia unica e potente.
Sono passati già tre mesi...ed adesso si avvicina anche il mio primo Natale a Milano.
OUTFIT:


Suit: Asos
Shirt: HOCKERTY
Tie: TIEROOM
Sunglasses: ZEROUV
Shoes: Adidas Original - Superstar

No comments:

Leave your comment